2 Menyer:)

Hallo! Sorry att jag inte berätta hur man fick 2 menyer igår men va hos Nadja typ hela dagen och sen när min mamma kom hem så kolla vi på Karate Kid och så lärde jag henne Photoshop lite:)Men iellfall gå in på din stilmall såklart och kopiera den här koden:
#side2 {
position: absolute;
left: 10px;
top: 200px;
width: 150px;
height: 300px;
border: 1px solid black;
background: red;
}
Sen så klistrar du in den mellan #side { och #content { och så sparar du.Nu går du till kodmallen och kopierar du denna koden <div id="side2"> och klistrar in den längst ner i kodmallen under </body> eller asså du hittar </body> nästan längst ner i din kodmall så man kan väll säga längst ner:)Gör detta i alla såna där sidor ni vet kategorI,Arkiv,Inlägg och Startsida:) Sen går du till bakaka till stilmallen:) Sen så är det kanske lite svårt att förstå vad allt betider i #side2 { så jag tänkte visa vad allt betider:)
#side2 {
position: absolute;
left: 10px; <—– Ställ in hur långt ifrån vänster kant rutan skall börja.
top: 200px; <—– Ställ in hur långt ner uppifrån rutan skall börja.
width: 150px; <—– Ställ in bredden på rutan.
height: 300px; <—– Ställ in höjden på rutan, om du vill att innehållet skall styra, ta bort raden helt
border: 1px solid black; <—– Ställ in hur bred kantlinjen skall vara.
background: red; <—– Ställ in vilken bakgrundsfärg du vill ha.
}
Och om du vill lägga till saker i din andra meny så gör du precis som du gör när du lägger in saker i din första meny fast under <div id="side2"> sådär jag nu har jag fösökt att förklara så bra jag kan så jag hoppas ni också förstår:)Om ni undrar något så kommentera:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0