Boktips♡

Tänkte att jag skulle tipsa om två böcker som jag just nu läser, tänkte först bara tipsa om en bok men båda är såå bra så det fick bli båda två.Hur som helst den första boken heter Bridget Jones the edge of reason, finns på film också som vissa av er kanske redan vet.Jag läser boken på engelska eftersom jag tidigare hade sett filmen på engelska så jag tänkte att boken skulle vara bättre och lättare att förstå om den också var på engelska.Den andra boken heter Hungerspelen, jag tror nog att nästan alla vet vilken bok det är eller åtminstone filmversionen The Hunger Games.Boken jag läser är på svenska, anledningen att jag inte läser den på engelska är för att jag kan tänka mig att Hunger Games skulle kunna bli en bra översättning till svenska, medans Bridget Jones boken inte skulle kunna bli en sån bra översättning till svenska om ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0